Autoreclame voor verhuisbedrijven

Heb je een verhuisbedrijf? Dan weet je als geen ander dat jouw bussen dag in dag uit stad en land afrijden om mensen te helpen met verhuizen. Het zou dus zonde zijn als je je verhuisbussen niet optimaal inzet om reclame te maken voor jouw verhuisbedrijf. In dit artikel gaan we je een aantal tips geven om dat doen.

Bestickering

Bestickering is een van de meest toegepaste vormen van voertuigenreclame. Hierbij wordt een deel van het voertuig ingepakt met folie waarop de reclameboodschap wordt getoond. Waarschijnlijk ben je bekend met deze vorm van voertuigenreclame. Maar weet je ook hoe je het effectief moet inzetten? Op dat vlak gaat het namelijk nog vaak fout.

Meestal gaat de reclameboodschap niet verder dan de bedrijfsnaam en de contactgegevens. Een gemiste kans. Want juist een boodschap die je toegevoegde waarde meer onderstreept voegt veel meer toe. Dus als je bestickering op je verhuisbussen gaat toepassen vergeet dan niet om ook je toegevoegde waarde te benoemen. Enkele aandachtspunten hierbij zijn:

Toon je USP’s, dus wat jouw aanbod uniek maakt ten opzichte van je concurrenten. Zelfs als je hetzelfde biedt, dan nog moet je jouw USP’s (of in dat geval de voordelen van jouw dienstverlening of producten) benoemen. Veel concurrenten doen dat namelijk niet, waardoor ze kansen laten liggen om zich te onderscheiden.

Zorg dat niet je bedrijfsnaam, maar je toegevoegde waarde het meeste opvalt. Je toegevoegde waarde triggert je doelgroep namelijk om je boodschap te bekijken. Je bedrijfsnaam en contactgegevens zijn daarna pas relevant als je doelgroep contact met je wilt opnemen.

Maak de letters groot genoeg zodat je boodschap ook op afstand goed te lezen is.

Zorg dat je alleen visuele elementen gebruikt die je aandacht naar je boodschap trekken. Bijvoorbeeld een foto van een persoon die naar je boodschap wijst. Alle andere visuele elementen kun je beter achterwege laten. Ze zorgen alleen maar voor afleiding.

Beperk het aantal contactgegevens. Een telefoonnummer en webadres is voldoende. Social media accounts, Kvk, e-mailadres… laat het achterwege.

Carwrapping

Wrappen is het inpakken van een voertuig met folie. In tegenstelling tot bij bestickering wordt bij wrappen het gehele voertuig ingepakt. Carwrapping is interessant als je de verhuiswagens volledig wilt gebruiken om jouw boodschap te communiceren, zonder dat je boodschap te druk wordt. Denk bijvoorbeeld aan de auto’s van het bedrijf BAM. De toepassing van carwrapping is echter lang niet altijd nodig. Dus in de meeste gevallen voldoet autobestickering.

Vraag een signspecialist om advies

Het monteren van autoreclame kunnen de meeste signbedrijven wel, maar nadenken over een goede reclameboodschap? Dan wordt het een heel ander verhaal. Een goede signspecialist die bekend staat om zijn mooie en doeltreffende autoreclame is Objekt Reclame uit Moordrecht. Heb je dus zelf geen idee voor je boodschap op je verhuiswagens? Neem dan contact met hen op.
Dit reclame-artikel is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.
Dit reclame-artikel is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.